Podkategória:

2.9.2006 - 20:30
!source/map/thumb.gif
Menší postup ako stiahnuť a nainštalovať Source SDK cez STEAM.
7.02.2007 - 20:35
!source/hlwit/001/thumb.jpg
Naučíme sa vytvoriť základnú miestnosť, vytvoríme si brushe, naučíme sa používať funkciu hollowing, vložíme si štartovnú pozíciu hráča a taktiež svetlo. Nezabudneme ani na základné funkcie ktoré sa používajú v editore Hammer.
24.05.2008 - 13:42
!source/hlwit/002/thumb.jpg
Tento tutoriál používa miestnosť z predošlého tutoriálu a sprevádza vás vkladaním jednoduchej entity svetla (light) s príslušným modelom lampy. Taktiež sa v ňom nachádza otáčanie alebo transformácia objektov a duplikovanie objektu, alebo skupiny objektov.
9.06.2008 - 09:10
!source/hlwit/003/thumb.jpg
V tomto tutoriáli si zoberieme miestnosť vytvorenú v predchádzajúcom tutoriáli a vysvetlíme si dva spôsoby ako vypínať a zapínať svetlá. Vysvetlíme si použitie funkcie func_button a trigger_multiple entity.
30.08.2008 - 17:38
!source/hlwit/004/thumb.jpg
V tomto tutoriáli si vezmeme miestnosť a rozdelíme si ju na dve. Potom medzi ne vložíme dvere. Budeme používať nástroj Vertex Editing Tool. Taktiež trochu popracujeme s kopírovaním, zmenšovaním brushov. Na koniec si ukážeme ako použiť funkciu func_door_rotating.
31.08.2008 - 07:04
!source/hlwit/005/thumb.jpg
Tutoriál vytvorený užívateľom Boomstick123 (s radami od Bornstein) a vytvára plne funkčný keypad na odomykanie dverí. Používa troj PINové heslo, ale vy môžete použiť viac. Tutoriál pokrýva výstupy (Outputs) a entitu func_button.
6.09.2008 - 18:35
!source/hlwit/006/thumb.jpg
Tento tutoriál ukazuje ako urobiť chodbu spájajúcu dve miestnosti. Používame tu nástroj vertex editing s kopírovaním brushov. Chodba je taktiež trocha šikmá.
7.09.2008 - 08:43
!source/hlwit/007/thumb.jpg
Tento tutoriál pokračuje v štvrtom, zoberieme si miestnosti a spojíme ich chodbou. Použijeme nástroj Clip tool, štandardné dvere pomocou entity func_door a použijeme ďalšie dvere pomocou entity func_track_train. Taktiež použijeme aj Triggers (prepínače).
7.09.2008 - 13:57
!source/hlwit/008/thumb.jpg
Ukážeme si ako si zduplikujeme miestnosť a použijeme entitu func_useable_ladder a info_ladder_dismount na vyrobenie rebríka aby sme sa mohli dostať do hornej miestnosti.
16.09.2008 - 11:48
!source/hlwit/009/thumb.jpg
Jednoduchý výťah úrobený pomocou entity Func_tracktrain, ktorý sa spustí ak naňho nastúpi hráč, a zastaví sa na 5 sekúnd aby mohol hráč vystúpiť a vráti sa späť a čaká na znovu privolanie. Tutoriál obsahuje tri variácie použitia výťahov.
28.09.2008 - 00:14
!source/hlwit/010/thumb.jpg
Ako urobiť vodu vo vašom leveli. V mape je jednoduchý bazén s vodou. Použijeme entity ako env_cubemap a water_lod.
7.10.2008 - 14:26
!source/hlwit/011/thumb.jpg
Urobíme si rozbitné okná. Rôznych typov : prvé sa rozbíja postupne a druhé sa rozbije celé hneď. Taktiež si vysvetlíme pár možností ako urobiť diery do stien použitím rôznych spôsobov ako napr. : nástroj Carve, Clip a Vertex.
9.10.2008 - 13:05
!source/hlwit/012/thumb.jpg
Tento tutoriál je o teleportorch. Ukazuuje teleportovanie z A do B potom z B do A. Ilustruje aj použitie entít Trigger_teleport, Info_teleport_destination, a pre efekt aj Env_beam, taktiež pridanie zvuku pomocou entity Ambient_generic sounds.
12.10.2008 - 19:12
!source/hlwit/013/thumb.jpg
Ukážeme ako sa spawnujú npc_manhack a ako ich prinútiť aby išli od svojho respawnu ku hráčovi, aj keď hráča nevidia. Tutoriál taktiež ukazuje použitie entity npc_maker a info_node_air, a taktiež aiscripted_schedule. Spomína trochu aj 2d skybox.
12.10.2008 - 19:58
!source/hlwit/014/thumb.jpg
Nachádzate sa v suteréne s rozbitým parovým potrubím, ktoré vytvára horúcu paru ktorá zraňuje hráča ak je príliš blízko. Je tu bránička ktorá rozdeľuje chodbu s miestnosťou. Prídete k bráničke a zistíte, že je zamknutá, zrazu začnú útočiť Manhacks. Máte práve dostatok nábojov. Nachádzajú sa tu aj sudy a pár krabíc. Ak zabijete všetkých Manhacks, bránička sa už dá otvoriť a môžete prejsť do druhej miestnosti kde je už dostatok munície a života. Tieto 'add-ony' ilustrujú použitie pár Inputs and Outputs pre rôzne entity, func_door_rotating, env_steam, trigger_hurt, env_fire a game_text.
14.10.2008 - 10:42
!source/hlwit/015/thumb.jpg
Tento jeden kúsok tutorálu sa zaoberá ako prinútiť dropship aby priniesol vojakov na nejaké miesto na mape. V hre HL2 ste to mohli vidieť v mapách na pláži pri svetelnom majáku. Používajú sa tu funkcie ako npc_template_maker na spawnovanie npc_combinedropship, navádzanie cez mapu pomocou path_track a vyloženie npc_combine_s vojakov na určenom mieste použitím info_targets.
13.10.2008 - 11:39
!source/hlwit/016/thumb.jpg
Ukážeme si, ako spraviť jednoduchý padací most. Pri štarte mapy je most hore. Ovláda sa pomocou tlačítka, spustí sa dole, môžete cez neho prejsť ponad vodu a s tlačítkom na druhej strane ho môžete zasa dvihnúť. Tutoriál používa funkcie func_door_rotating, func_button a taktiež item_item_crate a ukazuje ako spraviť vytvorenie týchto vecí (z krabice).
!source/hlwit/017/thumb.jpg
Prvá časť tohoto tutoriálu ako urobiť jednoduchý padací most. V tejto druhej časti sme implementovali dva mechanizmy. Prvým je ozubená tyč vchádzajúca do druhého prepínača, ktorá sa otáča ak sa most dvíha/spúšťa; druhým mechanizmom je pár navijakov s lanami/káblami pripojenými na most. Tutoriál používa funkcie : func_door-rotating, func_rotating, func_button, move_rope and keyframe_rope.
14.10.2008 - 18:22
!source/hlwit/018/thumb.jpg
Ako na dvojitý padací most. Tento tutoriál je rozšírenie posledných dvoch tutoriálov. Most je pri štarte mapy zdvihnutý. Zdvíha sa, alebo spúšťa sa pomocou páky. Používame tu funkcie func_door-rotating, prop_static, prop_dynamic a env_shake.
23.01.2009 - 23:42
!source/faceposer/kardif01/thumb.jpg
První část seriálu o prográmku ze SourceSDK : Faceposer.
24.01.2009 - 16:45
!source/faceposer/kardif01/thumb.jpg
Druhá část seriálu o prográmku ze Source SDK : Faceposer.
24.01.2009 - 16:53
!source/faceposer/kardif01/thumb.jpg
Třetí část seriálu o prográmku ze Source SDK : Faceposer.
3.09.2009 - 11:36
!source/hlwit/019/thumb.jpg
Ilustruje použitie funkcií func_track_train, path_track a phys_ragdoll_constraint. Použijeme dosť veľa krát nástroj Clip tool, a budeme robiť zakrivené brushe.
6.09.2009 - 14:43
!source/hlwit/020/thumb.jpg
Tento tutoriál je len ďalšou alternatívou na spustenie (trigger) niečoho. Pridáme si Cscanner (poletujúce jednotky ktoré ste si mohli všimnúť pri výstupe z vlaku v prvom leveli HL2, ktoré vás fotili), tieto keď vás odfotia, tak na vás príde útok manhackov.
11.09.2009 - 11:20
!source/hlwit/021/thumb.jpg
Určite poznáte minihru z HalfLife 2, keď ste mali nájsť 3 batérie a vložiť ich do ich klietok, aby sa vám otvorila brána. Tento tutoriál popisuje ako tento efekt dosiahnuť a boli v ňom použité entity : Logic_relays, math_counter, trigger-teleport, info_target, filter_activator_name, sprites, sparks a sounds.
14.09.2009 - 12:25
!source/hlwit/022/thumb.jpg
Ukážeme si ako položiť a prepojiť ai_goal_assault, assault_assaultpoint a assault_rallypoint. Taktiež tu nájdete základný 3d_skybox. Scenár : cscanner zbadá skupinku npc_citizen a zapne rozdielne útoky z dvoch skupín npc_combine_s.
14.09.2009 - 14:06
!source/hlwit/023/thumb.jpg
Tutoriál ilustruje ako spraviť lezenie fast zombies. Taktiež tu máme ako naštartovať mapu v cheat móde, ozbrojiť hráča s oblekom a brokovnicou (shotgun), použitím Logic_auto, Logic_timer spolu s Point_clientcommand entitami.
15.09.2009 - 08:56
!source/hlwit/024/thumb.jpg
Cieľom tohoto tutoriálu je objasniť ako urobiť kamerový systém, ktorý zobrazí dve rôzne lokácie na jednom monitore, pomocou tlačítka. Použili sme nasledovné : point_camera, func_monitor, logic_relay, ambient_generic
13.02.2010 - 09:13
!source/hlwit/025/thumb.jpg
Tutoriál ukazuje ako spraviť zásuvku, ktorá sa v singleplayeri vyskytovala často. Zdvihnete zástrčku a strčíte ju do zásuvky, čo vyvolá niečo v hre. V tomto prípade to budú dvere. Použité entity : ambient_generic a env_spark - zvukové a svetelné efekty, keyframe_rope ,phys_lengthconstraint pre elektrické káble, trigger_teleport a info_target na to aby sa zástrčka zasunula do zásuvky a logic_relay na pospájanie všetkého dokopy. Boli použité entity pre modely : prop_static a prop_dynamic.
!source/hlwit/026/thumb.jpg
Ukážeme si, ako spraviť aby NPC skočil dole a nasledoval tak hráča.
13.02.2010 - 10:30
!source/hlwit/027/thumb.jpg
Toto je tutoriál o schodoch. Použijeme už existujúci prefab a taktiež si ukážeme štyri cesty ako si skonštruovať vlastné schody.
13.02.2010 - 12:15
!source/hlwit/028/thumb.jpg
Tento tutoriál ukazuje ako urobiť jednoduchú kameru dostať jej obraz na monitor. Použijeme point_camera a func_monitor.
13.02.2010 - 12:27
!source/hlwit/029/thumb.jpg
Toto je tutoriál o zlaňovaní policajtov. Policajti a combine vojaci sa zlaňujú z helikoptéry. Tutoriál objasňuje použitie entity point_template.
17.02.2010 - 12:44
!source/hlwit/030/thumb.jpg
Základný tutoriál o entite npc_helicopter. Predpokladá, že ste oboznámený s prostredím Hammeru, ak sa stratíte, pozrite si staršie tutoriály. Ilustruje ako vytvoriť hliadkujúcú helikoptéru, ak hráč vojde do budovy, helikoptéra ihneď ukončí hliadku, presunie sa do budovy a zaútočí na hráča. Používajú sa tu entity ai_relationship, Trigger_multiple, path_track, dve možnosti nastavenia a zmeny ai_relationship prejdením cez trigger a použitím entity logic-auto.
17.02.2010 - 13:55
!source/hlwit/031/thumb.jpg
Ukážeme si ako urobiť výťah, ktorý navštívi ktorékoľvek z piatich poschodí, stlačením príslušného tlačítka. Použil som nejaké textúry od Boomstick123, použité v Keypad tutoriáli.
!source/hlwit/032/thumb.jpg
Ukážeme si viac o Ant_lions. Tento tutoriál demonštruje niektoré akcie z HL2 pobrežných levelov. Mapa je zväčša piesočnatá, ale s cestou zo štrku. Ak vstúpite na piesok tak vás napadnú Antlioni. Tutoriál obsahuje niečo o Displacements, entite Env_player_surface_trigger, ktorá hovorí Antlionom či ste práve na piesku. npc_antlion_template_maker a info_node_hints entity použijeme tiež. Do mapy sme vložili brokovnicu s nejakou muníiciou, pretože ju budete potrebovať.
!source/hlwit/033/thumb.jpg
Nasledujúci tutoriál nám ukáže ako spawnnúť antlionov, ktorý na vás zaútočia. Základné princípy spawnovania môžu fungovať na ostatné NPC entity.
!source/hlwit/034/thumb.jpg
This tutorial written in response to a query on one of the forums. (Tutorial Updated 20.11.05) Is there any way I can make antlions or other npc's assault / move to a place on the map, just like the combines? So, by means of a trigger, five antlions spawn and then fly to a designated point. The Tutorial illustrates use of the NPC_Maker, info_target and aiscripted_schedule .
11.11.2011 - 07:26
!source/hlwit/035/thumb.jpg
Ukážeme si ako nastaviť scripted_sequences. To sú rôzne animácie ktoré sú priamo implementované v modeloch z hry. V tomto prípade Alyx sa prejde na jedno miesto a urobí premet, potom príde a sadne si. Barney v ten istý čas prejde na iné miesto zamáva a pôjde si sadnúť. Rôzne animácie pre rôzne modely si môžete pozrieť v programe Model Viewer.
!source/hlwit/036/thumb.jpg
V tomto krátkom tutoriály si spravíme rebela ktorý pobeží z jednej strany miestnosti do druhej a popritom bude povzbudzovat našich :D. Vytvoril som ho takto : nastavil som rebela za oknom a trigger_once ktorý "aktivuje" rebela a ten zistí že mu ušiel bus. V tutoriále použijeme : jedného rebela (najlepší bude živý); path_corner ktorý určí rebelovi kam má bežať a aiscripted_schedule.
6.12.2011 - 13:18
!source/hlwit/037/thumb.jpg

Ukážka ako sa hrá Dog z loptou ako ste to mohli vidieť v Eliho laboratóriu na smetisku. Použijeme logic_choreographed_scene, info_target a info_node.