Zahnuté rúry
31.01.2007 - 17:38,
(Autor: tomoxm)
Urobiť zahnutú rúru je veľmi jednoduché. Začneme tak že si spravíme základný brush o rozmeroch 64x64x64.

1


Tento brush nechajte označený choďte do menu a vyberte Patch -> Cylinder. Týmto sa náš brush premení na valec.

2


Otočme si valec aby vyzeral tak ako je na obrázku dole. Spravíme to pomocou klávesy R, potom ho otočme pomocou myši. Keď sme hotový, začnime presúvať body (vertex). Aby ste videli body stlačte klávesu V. Začnite s označovaním v ľavom strednom rade a presunte ho na horný vertex v tom rade.

3


To isté spravte aj s dolným vertexom v tom istom rade.

4


Vyzerá to trochu divne, ale teraz označte stredný bod v spodnom riadku a posunťe ho doľava, takže bude zarovno s horným ľavým a stredným bodom.

5


Presunte posledný bod v spodnom riadku do ľava, takže bude zarovnaný s tým nad ním.

6


A posledné posúvanie vertexov je presunúť v strednom rade dole takže bude zarovno s tým vľavo a aj s tým nad ním. Bude to vyzerať nejako takto.

7


Otextúrujte ohnutý valec, otvorte Surface Inspector (klávesa S) a stlačte Natural. Takto bude vyzerať textúra pekne a nie roztiahnuto.

8


Pozrite! teraz máte základnú ohnutú rúru, ktorú môžete otáčať, presúvať aby ste ju mohli niekam položiť. Teraz ju už len niekam uložte do vašej mapy a bude to vyzerať nejako takto.

V CodRadiante:

9


A takto v hre!

10


Toto je koniec tutoriálu, teraz už len experimentujte a skúšajte to s novými rozmermi atď...

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =