Rebrík
30.01.2007 - 18:05,
(Autor: tomoxm)
Pre tento tutoriál si vyrobíme miestnosť (hollow box) s rozmermy : 512 x 512 x 512, ktorá bude obsahovať platformu ktorá je vysoká asi 200 jednotiek a je blízko pri stene miestnosti, potom tam budeme mať rebrík, štartovnú pozíciu hráča a svetlo. Môžte použit textúry aké chcete.Ak vyrábate platformu, nikdy nechodte za celú miestnosť, lebo vám to bude písať chyby a warningy.Ok, tak to bol začiatok. Teraz si povieme niečo o tom ako vie hra rozoznať kde je rebrík. Budeme používať "brush" ktorý bude pokrývať rebrík, potom si na ten rebrík dáme špeciálnu textúru aby ako rebrík vyzeral a pridáme špeciálnu funkciu FUNC_LADDER. Táto funkcia hovorý editoru, kde je rebrík a ako sa bude hráč voči tomuto rebríku správať.

Poďme na to : Označte si 2D pohľad (view) XY zhora (Ctrl + Tab), pred vašim rebrkíkom vytvorte "brush" (plochu) s malým prekritím, ale viac vnútry rebríku. Ďalšia vec ktorú urobíme s touto plochou (brush), pred tým ako z nej spravíme rebrík, je to že túto plochu (brush) vydvihneme trochu vyššie ako je samotný rebrík. Veľa ľudí robí chyby že nedávajú pre rebrík dosť miesta a potom sa hráč nevie dostať až úplne na plošinu. Ale neprežente to ! OK, teraz spravíme z tejto pomocnej plochy (brush) rebrík, aby sme naňho mohli vyliezť. Existuje na to jenda "spoločná" textúra pre rebrík. Aby sme získali túto textúru, chodťe do menu "Textures". Dole je textúra COMMON. Teraz keď ste nahrali textúru COMMON. Teraz keď máme označený "brush", nájdite a kliknite ľavým tlačítkom myši na textúru rebríka. S označeným "Brush" choďte do XY vrchného pohľadu (TOP view), a v 2D boxe kliknite pravým tlačítkom myši do stredu "brush". Vyskočí vám pop-up menu. Vyberte "Func", a potom Ladder (rebrík). V 2D pohľade teraz vidíte nasledovné :

ladder1

"brush" sa teraz zmenil na funkciu "Func_Ladder". Teraz potrebujeme aby bol rebrík vzhľadom na hráča v uhle 180 stupňov. Pretože editor potrebuje vedieť ako bude hráč liezť či hore hlavou alebo dole, ale keď si stupne necháte na 0, tak vám to nebude fungovať, čiže nebudete vedieť vyliezť po tomto rebríku. Teraz keď chceme zmeniť stupne stlačíme klávesu "N"a vyskočí nám okno "Entity Window". V tomto okne kliknite vlavo dole na 180. Tak a teraz máte už úplne funkčný rebrík, stlačte "N" aby vám zmizlo "Entity Window" potom stlačte "ESC" aby ste odznačili "brush" uložte si mapu a skompilujte a otestujte ju.

ladder2



 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =