037. Dog sa hrá s loptou
6.12.2011 - 13:18,
(Autor: tomoxm)

Urobte miestnosť

    1. Otvorte si texture browser, napíšte nodraw do filtra a kliknite na textúru nodraw. Týmto sa zavrie okno.
    2. V pohľade Top (x/y) urobte brush o rozmeroch 512w x 1024 x 768výška. Stlačte Enter.
    3. Stlačte CTRL+H, a urobte miestnosť s hrúbkou steny -16.

 

!source/hlwit/037/dogroom.jpg

 

    1. Interiér otextúrujute ako sa vám páči.


Vložte entity

    1. Kliknite na nástroj Entity tool a položte do miestnosti info_player_start, taktiež nezabudnite pridať nejaké svetlá (light). Hráča položte ku kraju miestnosti.
    2. Taktiež vyberte a položte:
      • npc_rollermine - niekde preč od Doga
      • dve entity info_target, jednu k našej lopte, ktorá reprezentuje npc_rollermine, ďalšiu nedaľeko hráča. (posnažte sa aby ste ich nedali medzi trigger_multiple a Doga, ukázalo sa že to spôsobuje zlé fungovanie).
      • ďalej entitu logic_choreographed_scene - nezáleží na tom kde ju položíte.

 

!source/hlwit/037/layout.jpg

 

    1. Otvorte vlastnosti entity npc_rollermine

      Name ball
    2. Otvorte záložku Flags a zaškrtnite Friendly a Fall to Ground.

 

!source/hlwit/037/rollflag.jpg

 

    1. Otvorte vlastnosti entity npc_dog:

      Name dog
    2. Ďalej otvorte vlastnosti info_target neďaleko npc_rollermine

      Name mark_dog_grab - toto meno je v súbore VCD (prípona scény), takže je dôležité.
    3. Otvorte vlastnosti ďalšieho info_target:

      Name mark_dog_grab_look - taktiež je toto meno vo VCD súbore - dôležité.
    4. Vo vlastnostiach logic_choreographed_scene pridajte:

      Name balldog
      Scene file scenes/eli_lab/dog_grab_box1.vcd
    5. Urobte brush s textúrou trigger a položte ho blízko hráča, takže cez neho musí prejsť aby ho aktivoval.
    6. Stlačte CTRL+T a urobte z neho trigger_multiple
    7. Otvorte vlastnosti, Outputs kliknite Add :

 

!source/hlwit/037/outputtm.jpg
Ak sa hráč dotkne triggeru, tak sa spustí logic_choreographed_scene (choreografická scéna).

 

    1. Otvorte vlastnosti logic_choreographed_scene, kliknite Outputs a Add

 

!source/hlwit/037/lcs_one.jpg
(hovorí dogovi kde sa nachádza lopta)



!source/hlwit/037/lcs_two.jpg
(vidí hráča, začne sa hrať s loptou - hodí vám ju)

 

  1. Rozložte pár entít info_nodes okolo priestoru Doga a lopty, aby vedel Dog kade má chodiť.
  2. V entitách vyberte weapon_physcannon a položte ju ku hráčovi.
  3. Skompilujte a spustite mapu.



Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com



 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =