036. Občania/Rebeli zakričia a utečú
11.11.2011 - 07:40,
(Autor: Jackar)
  1. Spravte si miestnosť, rozdeľte si ju stenou, a aby ste usilovného rebela aj videli, môžte si tam hodiť pár okien..
  2. Vyberte Entity tool a nájdite si v zozname NPC_CITIZEN. Hoďte rebela na druhú stranu od hráča, čiže ak je hráč napravo, rebela dajte naľavo.
  3. Označte ho, vyberte properties (alebo iba ALT + P), a dajako si ho pomenujte. Napr. ja používam Brian
  4. Znovu entity tool, no tentokrát vyberte path_corner a dajte ho tam, kde chcete aby vám rebel dobehol (pozn. : rebel nevie behať cez steny takže bude hľadať cestu okolo).

  5. !source/hlwit/036/citpath.jpg

  6. Otvorte properties path_corner -u a pomenujte si ho pc1
  7. Potom si niekde vytvorte aiscripted_schedule (cez entity tool a hocikam do miestnosti)
  8. Otvorte si properties tejto entity a nastavujte podľa tohto :

    Name script
    Target NPC meno rebela (ja používam Brian)
    AI state to set Set state to ALERT
    Schedule to run Run to Goal Entity
    Goal entity pc1 (toto je náš path_track)
  9. Dajte apply a môžte zatvoriť okno (iba properties tabuľku, nie že vypnete VHE :D).
  10. Znovu si otvorte vlastnosti rebela a nastavujte:

    Target Path Corner pc1
    Sleep State Waiting for input
    Expression Type Scared
  11. a v okne Flags: uistite sa že Fall to ground a Efficient sú zaškrtnuté.
  12. Dajte apply a potom cancel.
  13. V entity tool vyberte ambient_generic a dajte ju hocikam (pokiaľ robíte väčšiu mapu, dajte ju do stredu medzi rebelom a path_track -om)
  14. Otvorte si properties ambient_generic -u a nastavte

    Name scream
    Sound Name Vyberte Browse a do filter napíšte scream, vyberte si zvuk ktorý sa k tomuto hodí (pre reálnosť : rebel kričí inak ked uteká pred Striderom a inak keď chce stihnúť vlak),
    Sound Type vyberte : Raw a nájdite si zvuk ktorý sa vám páči.
  15. Pre spustenie tohoto všetkého potrebujeme niečo, čo to všetko spustí.
  16. Takže si spravíme blok ktorý otextúrujeme textúrou TRIGGER (je to len pre prehľadnosť, nech viete čo staviate). Tento blok upravte tak že hráč cezeň musí prejsť ak chce ísť ďalej, no na štarte sa v ňom nesmie nachádať. Vyberte tento blok/y a označte si ich. V prípade viacerých blokov označte jeden a postupne pridávajte ďalšie (držte CTRL a klikajte na ďalšie bloky). Keď budete mať tento blok/y označený,
  17. stlačte CTRL+T (spravíte z toho blokovú entitu - tzv. brush entitu). V properties túto entitu zmeňte na trigger_once.

  18. !source/hlwit/036/trig.jpg

  19. Prepnite do zložky Outputs a nastavujte :

    My output named : OnTrigger
    Target entities named : meno rebela (v mojom prípade Brian)
    Via this input : Wake
    (na ostatné kolonky sa vykašlite)
  20. Pridajte ďalší Output a nastavujte :

    My output named : OnTrigger
    Target entities named : script
    Via this input : StartSchedule
    (toto spustí aiscripted_schedule)
  21. A ešte niečo čo nám spustí ten krásny zvuk :

    Pridajte ďalší output a nastavujte :
    My output named : OnTrigger
    Target entities named : scream
    Via this input : PlaySound
    (toto nám dá zvukovo vedieť že rebel sa ponáhľa)
  22. Teraz už len vytvorte entitu info_player_start (tu sa spawne hráč) pred tento trigger. Nebojte sa že blok s textúrou TRIGGER vidíte, pokiaľ ste ju nastavili na trigger_once táto entita bude nielen nehmotná, ale aj neviditeľná.
  23. Toť vše, môžte kompilovať mapu a potom si ju zapnúť cez konzolu.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =