035. Skriptované sekvencie
11.11.2011 - 07:26,
(Autor: tomoxm)
Model Viewer
  1. Model viewer sa nachádza v \steam\steamapps\yourname\sourcesdk\bin a súbor má názov hlmv.exe. Ak ho spustíte tak sa vám otvorí toto okno :

  2. !source/hlwit/035/mv1.jpg

  3. Kliknite na File -> load model a otvorí sa vám root adresár modelov, kde je väčšina uložená. 2x kliknite na jeden model a objaví sa vám v vo vieweri.

  4. !source/hlwit/035/gman.jpg

  5. Kliknite na záložku Sequences a v drop down menu nájdete plno animácií. Kliknite na jednu a uvidíte ju v okne.
  6. Otvorte Hammer a vytvorte si miestnosť o rozmeroch 512 x 512 x 256výška, otextúrujte ju a vložte entitu Info_player_start, taktiež pridajte nejaké svetlá.
  7. Kliknite na Entity tool a vložte entitu NPC_Alyx a NPC_Barney na pravú stranu do miestnosti.

  8. !source/hlwit/035/npc.jpg

  9. Otvorte Properties pre NPC_Barney a zadajte mu meno - Name barney
  10. Otvorte Properties pre NPC_Alyx a zadajte jej meno - Name alyx
  11. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte scripted_sequence
  12. Položte ich do mapy 4, približne ako na obrázku :

  13. !source/hlwit/035/ss.jpg

  14. Označte scripted_sequences a pomenujte ich script_1 2 3 4 (podľa obrázka).
  15. Otvorte Properties pre script_1

    Target NPC barney
    Action Animation wave
    Move to Position Walk
    Next Script script_2
  16. Otvorte Properties pre script_2

    Target NPC barney
    Action Animation sit_chair
    Post Action Ide Animation sit_chair
    Move to Position run
  17. Otvorte záložku Flags a skontrolujte či je zaškrtnutý Loop in Post Idle. (Zabezbečí nám to, že Barney zostane sedieť)
  18. Otvorte Properties pre script_3

    Target NPC alyx
    Action Animation flipleft
    Move to Position Walk
    Next Script script_4
  19. Otvorte Properties pre script_4

    Target NPC alyx
    Action Animation sit_chair
    Post Action Ide Animation sit_chair
    Move to Position run
  20. V záložke Flags zaškrtnite Loop in Post Idle (zabezpečí nám to, že Alyx zostane sedieť)
  21. Vľavo od script_2 a 4 urobte malý brush o rozmeroch 16 x 32 x16 výška. Toto budú naše stoličky pre Barneyho a Alyx kde budú sedieť.

  22. Vložíme si spúšťač a nastavíme si inputs a outputs.
  23. Kliknite na Entity tool a položte weapon_shotgun
  24. Otvorte Properties a kliknite na Outputs, kliknite na Add. Vložte nasledujúce:

    !source/hlwit/035/out1.jpg

    !source/hlwit/035/out2.jpg

    Toto spustí obidva scripted_sequences
  25. Otvorte Properties pre script_1 kliknite na Outputs a potom Add, vložte nasledovné:
    !source/hlwit/035/out3.jpg

  26. Otvorte Properties pre script_3 kliknite na Outputs, potom Add a pridajte:
    !source/hlwit/035/out4.jpg

  27. Skompilujte a spustite mapu.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =