034. Antlioni preletia na určené miesto
23.09.2010 - 09:25,
(Autor: tomoxm)
  1. Otvorte Hammer, s textúrou nodraw urobte miestnosť s rozmermi 1024 x 512 x 512v, použite na ňu funkciu hollow (CTRL+H) o rozmere -32.
  2. Vložte do nej entitu info_player_start a nejaké svetlá. Otextúrujte vnútrajšok ako si len želáte.
  3. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte Info_Target, vložte ju do pravej časti mapy. Otvorte Properties a pomenujte ju. Kliknite Apply a zatvorte okno.
  4. Kliknite zasa na nástroj Entity tool a vyberte teraz NPC_Antlion, nezáleží na tom kde ju dáte, keďže ju nebude vidieť.
  5. Otvorte Properties a pomenujte ju.
  6. Kliknite na Apply potom kliknite na záložku Flags.
    Uistite sa že sú zaškrtnuté nasledujúce možnosti : Fall to Ground; Efficient; Think Outside PVS a Template NPC.
  7. Kliknite Entity tool vyberte NPC_Maker položte ju kdekoľvek. Otvorte Properties a pomenujte ju.
  8. Ostatné Keyvalues ktoré by ste mohli nastaviť sú :

    Start Disabled Yes
    Num of NPC's 5 (max. počet vytvorených Antlionov)
    frequency 3 (každé 3 sekundy)
    Max Live NPC's 5 (maximum živých naraz)
    Class Name ... npc_antlion (typ NPC ktorý sa spawnuje)
    Children's Name meno ktoré ste dali entite NPC_antlion
  9. Kliknite na Entity tool vyberte aiscripted_schedule, položte hocikde. Otvorte Properties a pomenujte.
  10. Ostatné Keyvalues ktoré nastavíte sú:

    Target NPC meno ktoré ste dali NPC_antlion (NPC ktoré sa zodpovedá aiscripted_schedule)
    AI state to set Set State to ALERT (ako sa bude správať)
    Schedule to Run Walk to Goal Entity (premiestniť sa ku cieľovej entite)
    Goal Entity meno ktoré ste dali entite info_target (kam sa presunúť)
  11. V záložke Flags zaškrtnite Repeatable a Search Cyclically.
  12. Pred hráčom urobte s triggerom otextúrovaný brush, takže cez neho prejde. Stlačte CTRL+T a urobte z neho Trigger_Once.
  13. Otvorte Properties, kliknite na Outputs, a Add, vložte nasledujúce:

  14. out1.jpg
    (spustí/dovolí npc_maker spawnovať)


    out2.jpg
    (zapne funkciu, takže Antlioni ktorý sa spawnú skáču alebo lietajú)

  15. Otvorte Properties - npc_maker
  16. Kliknite na Outputs, potom Add. Vložte nasledujúce:

  17. out3.jpg
    spustí ai_scripted schedule


    Ak nechcete aby Antlioni zaútočili na hráča potom:
  18. Kliknite na nástroj Entity tool - Env_global
  19. Otvorte Properties a vložte

    Initial State On
    Global state to set Antlions are player allies
  20. Otvorte záložku Flags a zaškrtnite Set initial state.
  21. Skompilujte a spustite mapu.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =