028. Jednoduchá kamera
13.02.2010 - 12:15,
(Autor: tomoxm)
  1. Otvorte Hammer.
  2. Budete potrebovať nejakú miestnosť. Môžete si postaviť vlastnú, alebo použiť túto z prvého tutoriálu.
  3. Urobte stenu ktorá rozdelí miestnosť, Ale nechajte priestor, aby mohol hráč prejsť z jednej miestnosti do druhej.
  4. Vyberte nástroj Block tool, v pohľade zhora urobte brush na urobenie steny o hrúbke 16 jednotiek.

  5. !source/hlwit/028/divider.jpg

  6. Otextúrujte ju, aby sedela s ostatnými stenami.
  7. Kliknite na nástroj entity tool. !source/hlwit/028/enttool.jpg, vyberte npc_alyx a položte ju v pravej miestnosti ku stene (top pohľad), tak aby hľadela do miestnosti.
  8. Nájdite a vložte entitu point_camera blízko pri Alyx
  9. V ľavej miestnosti, urobte brush o rozmeroch 64 x 64, toto bude váš monitor; hrúbka nie je podstatná

  10. !source/hlwit/028/monitor.jpg

  11. Označte tento brush a stlačte CTRL+T v menu vyberte func_monitor
  12. Otvorte nástroj Face Edit Tool(!source/hlwit/028/faceedit.jpg) a vyhľadajte (browse) textúru dev/dev_comintmonitor_1a. Vložte túto textúru na prednú stenu func_monitor. (Možno budete chcieť aplikovať nejake tmavšie textúry na okraje monitora, alebo môžete použiť aj Nodraw ak budete vkladať váš monitor do nejakého iného brushu).
  13. Otvorte Properties a dajte mu meno (name), napr. monitor.
  14. Na spodku Properties je meno kamery, vložte tam cam1.
  15. Kliknite Apply a zatvorte okno.
  16. Vyberte kameru point_camera a otvorte jej Properties
  17. Dajte jej meno (name) cam1. Na ďalšie nastavenia sa pozrieme neskôr.
  18. Ešte nám chýba jedna entita : point_camera

  19. !source/hlwit/028/alyxface.jpg

    !source/hlwit/028/frontview.jpg

  20. Obrázok ukazuje kameru položenú blízko pred Alyx, aby sme dostali iba portrét. V nastaveniach point_camera je položka FOV (field of view) nastavená na 60 stupňov. Pri väčšej scéne môžete FOV zväčšiť a možno budete chcieť posunúť point_camera ďalej.
  21. V pohľade spredu môžete nastaviť uhol pohľadu pomocou úchytiek.
  22. Taktiež nezabudnite nastaviť textúru na monitore pomocou tlačítka 'fit' použitím nástroja texture application, aby sme dostali monitor do stredku brushu. (Kliknite na !source/hlwit/028/faceedit.jpg, potom Lift and select a potom tlačítko Fit)
  23. Pridajte nejaké svetlá a vložte aj info_player_start do ľavej miestnosti. Skompilujte a spustite mapu.
  24. Nezabudnite vložiť svetlo aj do miestnosti kde je Alyx, aby tam nebola tma. Ale môžete s tým experimentovať.
  25. V hre si môžete všimnúť, že kamera nie je viditeľná, to je preto, že to je iba entita, takže ak chcete musíte pridať nejaký model, ktorý ju bude reprezentovať.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =