025. Zástrčka a zásuvka
13.02.2010 - 09:13,
(Autor: tomoxm)
  1. Budete potrebovať miestnosť so svetlom a s entitou info_player_start

  2. Zástrčka, zásuvka a káble
  3. Pre 'housing' (základňa pre zástrčku) urobte brush 16široký x 4hlboký x 32vysoký, otextúrujte ho nejakou kovovou textúrou.
  4. Položte ho do stredku steny, asi 48 jednotiek od zeme.

  5. !source/hlwit/025/first.jpg

  6. Kliknite na nástroj Entity tool !source/hlwit/025/enttool.jpg a vyberte prop_static.
  7. Vložte to vľavo od 'housing' a otvorte Properties

    World model models/props_lab/tpplugholder_single.mdl

    Toto je zásuvka.

  8. !source/hlwit/025/second.jpg

  9. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  10. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte prop_dynamic, položte ho približne 8 jednotiek nad podlahou, preč od steny.
  11. Open the Properties

    World Model models/props_lab/tpplug.mdl

    Parent plug_box

    Toto je zástrčka

  12. !source/hlwit/025/three.jpg

  13. Kliknite Apply a zatvorte okno.
  14. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte keyframe rope. Potrebujeme dve, aby sme ho (kábel) mohli pripojiť do 'housing'u.
  15. Položte jeden presne na koniec zástrčky.

  16. !source/hlwit/025/rope_plug.jpg


    Najjednoduchšie ako to spraviť je približne to položiť v 3D pohľade a potom dopasovať v 2D.
  17. Otvorte Properties

    Name plug_lead

    Parent plug_box

    Next KeyFrame housing_lead

    Slack 64

    Subdivision 8

    Collide with World yes
  18. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  19. Položte ďalší KeyFrame_rope ku 'housing'u. Tak ako na obrázku :

  20. !source/hlwit/025/rope_hous.jpg

  21. Otvorte Properties

    Name housing_lead

    Slack 64

    Subdivision 8

    Collide with World yes
  22. Kliknite Apply a zatvorte okno.
  23. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte phys_lengthconstraint. Položte ho presne na rovnaké miesto ako je 'housing' Keyrame_rope
  24. Otvorte Properties

    Name plug_tight

    Entity 1 plug_box

    Additional Length 5

    V záložke Flags by malo byť zaškrtnuté iba

    change mass to keep stable attachment to world
  25. Kliknite na Apply a zatvorte okno
  26. Urobte burush, s textúrou Nodraw, rovnakej veľkosti ako je prop_dynamic model zástrčky. Položte ho presne na miesto kde je prop_dynamic model zástrčky. Stlačte CTRL+T a urobte z neho func_physbox

  27. !source/hlwit/025/fizzbox.jpg

  28. Otvorte Properties

    Name plug_box

    Prop Data Metal.Small

    Material Type metal

    Impact Damage Type blunt

    Not solid to world solid to world

    V záložke Flags zaškrtnite Generate output on +USE.

    Takže máme zástrčku Prop_dynamic; zásuvku Prop_static a kábel keyframe_ropes + phys_lengthconstraint. Entita func_physbox znamená že ju môžeme dvihnúť.

  29. Urobíme si aby zástrčka zapadla do zásuvky
  30. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte Info_target, položte ho na to isté miesto ako zásuvka, trochu by to malo prekrývať.

  31. !source/hlwit/025/infotar.jpg

  32. Otvorte Properties

    Name plug_home
  33. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  34. Urobte brush s textúrou Nodraw o rozmeroch 24šírka x 18výška x 10hĺbka. Položte ho pred zásuvku prop_static, aby sa ho dotýkala.
  35. Stlačte CTRL+T a urobte z neho trigger_teleport

  36. !source/hlwit/025/tt.jpg

  37. Otvorte Properties

    Name plug_away

    Start disabled No

    Filter Name plug_filter

    Remote Destination plug_home

    V záložke Flags zaškrtnite Physics Objects
  38. Kliknite Apply a zatvorte okno.
  39. Kliknite na nástroj Entity tool vyberte filter_activator_name. Pozícia nie je dôležitá.
  40. Otvorte Properties

    Name plug_filter

    Filter mode Allow entries that match criteria

    Filter Name plug_box
  41. Kliknite na Apply a zatvorte okno.

  42. Svetlo a zvuky
  43. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte ambient_generic. Položte ho vedľa zásuvky.
  44. Otvorte Properties

    Name socket_sound

    Sound Name k_lab.plug_insert
  45. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  46. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte env_spark. Položte ho do zásuvky.

    Name sparks

    Max Delay .25

    Magnitude Small

    Spark Trail Length Short
  47. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  48. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte light. Vložte ho do trigger_teleport
  49. Otvorte Properties

    Name slight

    Brightness (môžete si vybrať farbu akú chcete, moja je červená) 255 0 0 16

    V záložke Flags zaškrtnite Initially dark.
  50. Kliknite na nástroj Entity tool, vyberte logic_relay. Budeme potrebovať štyri, položte ich niekde nad zásuvku, aby sme vedeli že to patrí k tomu.

  51. Logic_Relays
  52. Otvorte Properties a pre každé nastavte meno Name :

    Logic_relay 1 plug_in

    Logic_relay 2 plug_in_effect

    Logic_relay 3 unplug

    Logic_relay 4 unplug_effect

    Teraz sme pripravený zviazať ich dokopy.
  53. Otvorte Properties entity func_physbox. Kliknite na záložku Outputs a kliknite Add

  54. !source/hlwit/025/fphys.jpg

  55. Ak hráč zodvihne 'zástrčku' spustí sa logic_relay unplug.
  56. Otvorte Properties entity logic_relay unplug.
    Záložku Outputs, kliknite Add

  57. !source/hlwit/025/unplug1.jpg

    Povolí pohybovanie zástrčky (všimnite si časové oneskorenie (delay) týchto výstupov (outputs))
    !source/hlwit/025/unplug2.jpg

    Spustí logic_relay unplug_effect
    !source/hlwit/025/unplug3.jpg

    Vypne logic_relay plug_in
    !source/hlwit/025/unplug4.jpg

    Zapne trigger_teleport
  58. Otvorte Properties entity logic_relay unplug_effect.
    V záložke Outputs kliknite Add

  59. !source/hlwit/025/upe1.jpg

    Vypne svetlo
    !source/hlwit/025/upe2.jpg

    Vypne iskry
  60. Otvorte Properties entity trigger_teleport.
    V záložke Outputs kliknite Add

  61. !source/hlwit/025/tt1.jpg

    Ak sa hráč dotknke brushu logic_relay plug_in sa spustí.
  62. Otvorte Properties entity logic_relay plug_in.
    V záložke Outputs kliknite Add

  63. !source/hlwit/025/plugin1.jpg

    Stčí zástrčku do zásuvky
    !source/hlwit/025/plugin2.jpg

    Vypne trigger_teleport
    !source/hlwit/025/plugin3.jpg

    Zastaví pohybovanie zástrčky
    !source/hlwit/025/plugin4.jpg

    Zapne logic_relay plug_in_effect
  64. Otvorte Properties entity logic_relay plug_in_effect.
    V záložke Outputs kliknite Add

  65. !source/hlwit/025/pin1.jpg

    Prehrá zvuk
    !source/hlwit/025/pin2.jpg

    Zapne svetlo
    !source/hlwit/025/pin3.jpg

    Zapne iskry
    !source/hlwit/025/pin4.jpg

    Spustí čo nastavíte; v priloženom súbore sa otvoria dvere.
    !source/hlwit/025/pin5.jpg

    Vypne zvuk po 2 sekundách.
  66. Uložte, skompilujte a spustite mapu.

  67. V priloženej mape je func_door_rotating, tutoriál pre túto funkciu je tu.

    Ak použijete priložený VMF súbor, spustite buildcubemaps v konzole (priamo v hre), lebo inak bude 'housing' vyzerať divne !


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =