023. Šplhajúci zombie
14.09.2009 - 14:06,
(Autor: tomoxm)
  1. Spustite Hammer
  2. Postavte si miestnosť približne 3x dlhšiu ako je jej šírka. Rozmery sú približne 1200 x 368 x 400výška. Urobte brush týchto rozmerov, (nástroj Block tool, v 2d pohľadoch) a spravte Hollow (CTRL+H) o rozmere -16.
  3. Spravte ďalší brush o rozmeroch 368šírka 248dĺžka and 260výška. Položte ho (brush) na jednom konci miestnosti ku stene.
  4. Otextúrujte ho ako chcete, vložte pár svetiel a entitu Info_player_start. Hráča položte na vrch druhého brushu.
  5. Kliknite na Entity tool a vyberte Prop_static, položte ho ku menšiemu brushu, toto bude odkvap po ktorom sa bude šplhať zombík.
  6. Otvorte Properties a ubezpečte sa, že Collisions je nastavené na Not Solid. Kliknite na Apply a zatvorte okno.
  7. Zduplikujte entitu prop_static 11 krát, posúvaním jednu nad druhú, takže budeme mať stĺpec.

  8. !source/hlwit/023/col1.jpg


    !source/hlwit/023/col2.jpg

  9. Máme štyri rôzne modely tzv. World Models:

    models/props_pipes/pipe02_90degree01.mdl;
    !source/hlwit/023/90.jpg

    pipe02_connector01.mdl;
    !source/hlwit/023/conn.jpg

    pipe02_straight01_short.mdl;
    !source/hlwit/023/short.jpg

    pipe02_straight01_long.mdl
    !source/hlwit/023/long.jpg

    a sú vložené dokopy v tomto poradí, odhora dole:

    pipe02_90degree01.mdl
    pipe02_straight01_short.mdl
    pipe02_connector01.mdl
    pipe02_straight01_long.mdl
    pipe02_connector01.mdl
    pipe02_straight01_long.mdl
    pipe02_connector01.mdl
    pipe02_straight01_long.mdl
    pipe02_connector01.mdl
    pipe02_straight01_long.mdl
    pipe02_connector01.mdl
    pipe02_straight01_short.mdl
  10. Teraz môžete označiť modely ktoré majú ten istý model, Properties zabrowsujte v položke World Model aby ste vybrali správnu rúru.
  11. Taktiež môžete zmeniť aj skin rúry. ( 0=biela[základ] 1=špinavá hnedá hrdzavá 2=červená hrdzavá )
  12. Teraz ich potrebujete usporiadať v 3d pohľade. Mali by ste potom mať niečo takéto...

  13. !source/hlwit/023/wholepipe.jpg

  14. Otvorte texture browser a vyberte textúru player_clip.
  15. Teraz spravte brush ktorý bude obklopovať celú odkvapovú rúru.

  16. !source/hlwit/023/clippipe.jpg

  17. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte info_node_climb
  18. Položte jednu hore a ďalšiu dole ako je štruktúra rúry, takže rúra je v strede info_node_climb; toto spraví aby mohol zombík šplhať.

  19. !source/hlwit/023/nodeclimb.jpg

  20. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte npc_fastzombie, položte ho na zem, na druhej strane mapy (niekde ku stene).
  21. Otvorte Properties a uistite sa že v záložke Flags sú zaškrtnuté fall to ground a long visibility shoot.
  22. Položte pár entít info_node medzi zombíka a rúru a jednu hore nad rúru (na rovnú plochu). Položte ich približne 20 jednotiek nad zem. Ak ich budete ukladať v 3d pohľade, tak budú práve v správnej výške.
  23. Mapa už bude fungovať, ale ešte nemáte žiadnu obranu proti zombíkovi.
  24. Do mapy môžete položiť nejakú zbraň (nástroj Entity tool, vyberte weapon_čokoľvek) alebo môžete spraviť toto...
  25. Kliknite na Entity tool a vyberte point_clientcommand. Položte ju niekde do vyšších úrovní. Táto entita vkladá príkazy do konzoly (console) ako keby ste ich vy vpisovali. Veľmi užitočné.
  26. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte logic_auto, položte ju ku point_clientcommand a vložte taktiež logic_timer pre ich "spojenie".
  27. Otvorte Properties pre point_clientcommand a nastavte mu :

    Name console

  28. Kliknite Apply a vyberte logic_timer. Otvorte záložku Outputs. Kliknite na Add

  29. !source/hlwit/023/timer1.jpg


    Keďže časovač nie je nastavený na nejaký čas, je spustený ihneď a prikazuje entite console aby pridal hráčovi hev_suit
    !source/hlwit/023/timer2.jpg


    to isté : shotgun

  30. Vyberte logic_auto, otvorte záložku Outputs. Kliknite Add

  31. !source/hlwit/023/auto1.jpg


    "Prikáže" console aby povolila cheaty v hre. (Entita logic_auto spustí všetky inštrukcie v nej, pri spustení mapy)
  32. Skompiluj a spusti mapu.




Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =