022. Útok vojakov Combine
14.09.2009 - 12:25,
(Autor: tomoxm)
Základnú mapu si môžete stiahnuť tu, obsahuje všetky brushe, svetlá a skybox aby sme sa mohli sústrediť na to ako urobiť útok Combine vojakov. Mapa má tri vonkajšie priestory na rôznych úrovniach spojené schodami a rampou, a dve enklávy (zhromaždiská) pre vojakov, jednu na severovýchode (A), a druhú na západe - v strede mapy (B). Prezrite si celú lokalitu v 3d pohľade.

!source/hlwit/022/topshell.jpg

  1. Kliknite na Entity tool, entity.jpg a vyberte npc_combine_s. Najprv potrebujeme dve. Položte po jednej do každej enklávy. (do A a do B)
  2. Označte jedného z vojakov a otvorte Properties :

    Name group_1
    Squad Name squad_1

  3. Teraz ho zduplikujte (SHIFT a ťahajte) 4x, a usporiadajte ich v enkláve.
  4. Urobte to isté pre druhú enklávu, ale použite iné meno - Name group_2, Squad nech má rovnaké meno - Namessquad_1.
  5. Kliknite na Entity tool, vyberte assault_rallypoint
  6. Položte po jednom z týchto na na vrchnom konci každej rampy, do priestoru medzi priestormi.

  7. !source/hlwit/022/rallypoint.jpg

  8. Otvorte Properties jedného z nich:

    Name ar_1

  9. Zduplikujte to do 5ky, a trochu ich rozmiestnite.
  10. Opakujte tento proces pre ďalšie assault_rallypoint, dajte im Názov ar_2


  11. Toto sú miesta kam sa vojaci pozbierajú, keď k tomu budú povelený pomocou nejakej akcie.

  12. Položte dve assault_assaultpoint entity, každú trochu ďalej vpredu od skupiny assault_rallypoint (V priestore kde je C D G, ak sa pozriete na prvý obrázok)
  13. Otvorte Properties

    Name ap_1 and ap_2 každý zvlášť.

    Táto entita reprezentuje areál, ktorý bude slúžiť ako sústredisko pre útok každej z jednotiek.

  14. Vyberte všetkých päť entít assault_rallypoint v prvej skupine, (CTRL+kliknite na každú). Otvorte Properties:

    Assault point ap_1

  15. Opakujte pre ďalšie skupiny assault_rallypoint, vložením dalšieho názvu ap_2.

    (Všimnite si že entity assault_rallypoint sú spojené do assault_assaultpoint entít čiarami)

  16. !source/hlwit/022/joined.jpg

  17. Kliknite na Entity tool a vyberte ai_goal_assault. Položte 2 z nich, každú ku jednej zo skupín rally point.
  18. Otvorte Properties jednej z nich:

    Name TriggerAssault
    Actor(s) to affect group_1
    Rally Point set ar_1
    Search type entity name
    Start Active No
    Assault cue Entity system input

  19. Opakujte to aj pre druhú entitu ai_goal_assault ale zmente názov pre ďalšiu skupinu.
  20. Kliknite na Entity a vyberte npc_cscanner, budete potrebovať štyri.
  21. Položte do vzduchu, medzi steny (C D E F) Otvorte Properties pre všetky štyri :

    Should inspect yes
    Only inspect players yes

  22. Otvorte Outputs a kliknite Add :

  23. !source/hlwit/022/scan.jpg

    Čo najskôr, hneď ako scanner odfotí hráča sa aktivuje ai_goal_assault a vojaci začnú behať ku assault_rally_point a strielať na assault_assaultpoint priestor.
  24. Kliknite na Entity tool, vyberte npc_citizen, môžete ich položiť koľko len chcete, šesť je ok. Položte ich tak ako to bolo v obr. pri G a do otvoreného priestoru pred G.
  25. Otvorte Properties všetkých. (Map | Entity Report) - tu ich môžete označiť všetkých a otvoriť Properties).

    Weapon zbraň - akúkoľvek chcete
    Type Rebel
    Expression Angry

  26. Scanners potrebujú trochu pomôcť s navigáciou, takže kliknite na Entity tool a vyberte info_node_air
  27. Položte ich pár aby sme pre nich urobili vzdušné cesty, takže pôjdu do priestoru kde sú npc_citizens. Tieto entity musia byť vo vzduchu.
  28. Taktiež vyberte nejaké entiy info_node a položte ich do priestoru medzi vojakmi a assault_point entitami. Položte ich trošku nad zem.
  29. Taktiež dajte entitám npc_citizens nejaké info_node entity ktoré budú nasledovať.
  30. Skompilujte a spustite mapu.
Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =
 
Autor : tomo.m
9.02.2010 - 13:31
Ahoj El Carlos, dakujem za pochvalu, ta vzdy pomoze :). Nemal som momentalne cas prekladat dalej, skola a praca, ale momentalne mam trochu viac casu a co je dolezite aj chut pracovat dalej na prekladoch, takze coskoro sa mozes tesit na dalsie preklady. Co sa tyka tych hodin : skus pouzit mriezku a pomocou nej "prilepit" na stenu (musis ich mat presne prilepene na stene).
Autor : El Carlos
3.02.2010 - 01:58
Musím říct, že lepší tutorialy v češtině jsem na netu nenašel, ale už půl roku ticho... Postupně se učím, ale zatím mám furt dost silné mezery - hodiny mi spadnou ze zdi, nepřinutím sud bouchnout přes trigger atd. atd.
Autor : tomo.m
2.11.2009 - 16:36
vdaka za pochvalu, snazim sa :)
Autor : webkar
16.10.2009 - 16:10
dik moc anglicky sice viem ale takto som to pochopil nice tut len tak dalej