020. Cscanner ako Trigger
6.09.2009 - 14:43,
(Autor: tomoxm)
  1. Otvorte Hammer a otvorte si mapu hackedoff_pt1.vmf.
  2. Vymažte Trigger_multiple, keďže jeho funkcia bude vykonaná Cscannerom

    Postavíme si miestnosť, pristavíme ju k východnému krídlu a dáme okno do severnej steny.

  3. Pridajte rozšírenie do východného krídla ako na obrázku nižšie; použite textúru Nodraw. Môžete taktiež :

    a) postaviť ho z viacerých brushov,

    b) urobiť jeden veľký brush a použiť funkciu hollow. (256d x 512w x 128h s -16 širokými stenami.) (Budete musieť vymazať jednu z predelovacích stien.)

    c) Rozšíriť už existujúce steny, plafón a podlahu, a presunúť južnú stenu. V tomto prípade postavte predeľovaciu stenu medzi hlavnou a rozšírenou miestnosťou.


    extn.jpg

  4. Otextúrujte vnútro novej miestnosti s textúrou tools/toolsskybox.
  5. V stene, ktorá predeľuje starú miestnosť s novou urobte dieru pre okno, 256 x 64 vysokú.(záleží na tom ktorú metódu ste použili na vytvorenie novej miestnosti, možno budete musieť ungroupnúť miestnosť (CTRL+U). Môžete taktiež použiť carve, alebo zduplikujte (x3) a zmenťe veľkosti brushov, aby ste zanechali miesto pre okno.
  6. Urobte brush pre okno s textúrou No_draw, hrubká okna nech je 4 jednotky. Stlačte CTRL+T a urobte ho Func_breakable_surf.
  7. Otvorte nástroj Face edit tool faceedit.jpg
  8. Nájdite glass/glasswindowbreak070a a aplikujte ho na tie časti brushu okna ktorú vidí hráč.
  9. Kliknite na nástroj Entity tool a vyberte npc_cscanner. Položte ho do novej miestnosti, tak aby smeroval na okno.
  10. Otvorte Properties a kliknite na Outputs, potom Add :

    !source/hlwit/020/photo1.jpg


    Keď skener (Cscanner) urobil fotku hráča, tak sa spustí npc_maker.

  11. Kliknite znovu Add.
    !source/hlwit/020/photo.jpg

    Toto povie, že keď spravil fotku hráča, tak sa zapne funkcia aiscripted_schedule pre manhacks, a manhacks budú nasledovať "bóje" (nodes) a začnú naháňať hráča.

  12. Položte pár entít info_node_air do miestnosti kde je cscanner, aby išli cez okno.

  13. scan.jpg

  14. Môžete vložiť pár svetiel, ja som vložil point_spotlight do skyboxu nasmerované do miestnosti, aby sme docielili, že ide svetlo zvonku.
  15. Skompilujte a spustite mapu.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =