013. Útok Manhackov 1
12.10.2008 - 19:12,
(Autor: tomoxm)
  1. Otvorte Hammer, potrebujeme dve miestnosti spojené s chodbou, najlepšie aby jednu miestnosť nebolo vidieť z druhej. Najlepšie by bolo použiť mapku z tutoriálu č. 6 - corridor2.zip.

  2. tut6

  3. Vložte entitu info_player_start (v pravej miestnosti) a taktiež nejaké svetlá.
  4. Potrebujeme položiť aj entitu npc_maker na vytváranie(spawn) npc_manhack. Ja som to urobil tak, že som najprv urobil dieru do stropu v ľavej miestnosti. Môžete použiť nástroj carve ak chcete, mapu by to nemalo rozhodiť, alebo čo preferujem ja, môžete duplikovať brushe.
  5. Carving

    Vyberte nástroj Block tool blocktool a urobte brush o rozmeroch 80šírka x 80dĺžka, rovnaká hrúbka ako je strop. Položte tento brush tam kde chcete mať dieru v brushe stropu, a stlačte tlačítko Carve carv (alebo stlačte CTRL+SHIFT+C) (Položil som sa mimo dohľadu druhej miestnosti, pretože hneď ako Manhack zbadá hráča tak naňho začnú útočiť, takže potom by sme neuvideli ako pracuje skriptovanie pomocou ai_scripted.)

    carveittop

    carveit

    Kopírovanie a presúvanie brushov

  6. Označe brush stropu (najjednoduchšie v 3d pohľade) a ťahajte strednú rúčku tohoto brusha hore, v Top (x/y) pohľade.

  7. topmove

  8. Skopírujte ho (SHIFT a ťahajte) zmeňte jeho veľkosť a dokončite strop. Ťahajte s rúčkami v strede, kým nemáte dieru o šírke 80 jednotiek medzi dvoma časťami stropu.

  9. toptwo

  10. Teraz skopírujte jeden z brushov 2x a zmeňte rozmery, kým nemáte strop zo 4 brushov a v ňom je diera o rozmeroch 80 x 80 jednotiek

  11. fourpc

    43dview
    3d pohľad zhora

  12. Pretextúrujte textúru Nodraw ktorá sa objavila na okraji našej novo vytvorenej diery v strope.
    Teraz si v tejto diere postavíme 2d Skybox.
  13. V Texture browser napíšte tools do filtra a vyberte (2x klik) textúru tools/toolsskybox. Zavrite browser.

  14. sky

  15. Spravte brush ktorý zakryje dieru s prekrytím, použite funkciu hollow (CTRL+H), zrušte skupinu (ungroup) (CTRL+U) a vymaže spodný brush. Uistite sa, že dosadá presne na miestnosť, aby ste predišli chybám v mape.

  16. 2dsky

    sky3d

    Na vonkajšie strany ktoré nevidíme aplikujte textúru No draw.
  17. V nástroji Entity tool enttool vyberte npc_maker a vložte ju do stredu skyboxu.

  18. npcmaker

  19. Otvorte Properties (označte, ALT+Enter) a vyplnte nasledovné:

    Name M_Hack
    Start disabled No
    (Potrebujeme aby sa spawnovala priamo, nie aby bola zapnutá niečim iným)
    Num.of NPCs 20
    (Koľko vytvoriť počas životnosti npc_makera)
    Frequency 5
    (Ako často sa spawnujú v sekundách (môžete to zmeniť na rýchlejší čas))
    Max Live NPCs 5
    (Koľko môže byť naraz živých)
    Class name of spawned NPCs (v rolovacom menu) npc_manhack
    (Ktoré NPC vytvoriť, v našom prípade Manhacks)
    Children's Name manny
    (Meno vytvoreného NPC)
    Children's Squad name sqad
    (Toto zaručuje, že manhacks budú medzi sebou komunikovať)
    Children's Hint Group follow
    (Meno entity Info_node_air ktorá je pre nich dôležitá)

    (V správne postavenej mape by malo byť veľa Info_node_air entít.)
  20. V nástroji Entity tool vyberte aiscripted_schedule. Položte ju niekde do miestnosti.
  21. Otvorte Properties :

    Name sched_m_h
    Target NPC manny
    (Ktorá entitu/name má vykonať skriptovaný plán)
    AI state to set Set state to ALERT
    (Nastaví manhacks na výstražný stav)
    Schedule to run Set enemy to Goal entity AND run to Goal entity
    (Ak je cieľová entita daná (pozri nižšie) na hráča -Player, manhacks majú za úlohu útočiť a chovať sa k nemu ako k nepriateľovi)
    Goal entity !player
    (Cieľ (nepriateľ))

    Ešte musíme zapnúť aiscripted_schedule.
  22. V Texture Browser vyberte textúru Trigger.
  23. Vytvorte brush v miestnosti kde je hráč, o rozmeroch - výška hráča a šírka 128 jednotiek.

  24. trig3d

  25. Stlačte CTRL+T a prekonvertujte ju na trigger_once alebo trigger_multiple.
  26. Otvorte Properties kliknite na záložku Outputs. Kliknite na Add

    My output named On trigger
    (Ak hráč prejde cez tento brush)
    Targets entities named sched_m_h
    (tak aiscripted_schedule...)
    Via this input StartSchedule
    (..sa spustí. Tzn. všetky vytvorené manhacks sa zamerajú na hráča a pôjdu po ňom)
    After a delay in seconds of 5
    (manhacks sa vytvoria za 5 sekúnd od zapnutia triggera)
    trigputs

  27. NPC potrebujú vyzvať aby nasledovali cestu, aj keď sú ovládané entitou aiscripted_schedule. Entity pre manhacky po ktorých by sa mali pohybovať sa volajú Info_node_air, keďže manhacks sú lietajúce. (Info_nodes sú pre po zemi chodiace NPC)
  28. V nástroji Entity tool vyberte Info_node_air a položte ich pár na ceste od entity npc_maker do druhej miestnosti kde je hráč.

  29. nodes

  30. V menu kliknite na Map | Entity report a označte všetky entity info_node_air, kliknite na tlačítko Properties.
  31. Teraz môžete pridať všetkým rovnaké meno, ktoré bude napr. : follow

  32. nodeprop

  33. To je všetko, ešte môžte pridať nejakú zbraň a náboje.
  34. Skompilujte a spustite vašu mapku.

  35. Časť druhá v nasledujúcom tutoriáli.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =
 
Autor : tomo.m
14.09.2009 - 12:23
skusal si stiahnut prilozeny subor ci to robi aj tam tak ?
Autor : Duken
8.02.2009 - 02:31
ked to tak zrobim tak manhacky letu vzhuru nebo spadnou na zem :? nevim