010. Voda
28.09.2008 - 00:14,
(Autor: tomoxm)
  1. Ak ste robili predchádzajúce tutoriály tak si nahrajte split_level.vmf (level s rebríkom) alebo si túto mapku môžete stiahnuť odtiaľto. Nevadí ani keď si spravíte vlastnú mapu.
  2. V Texture browser si vyberte textúru Nodraw (Browse ; napíšte Nodraw v políčku Filter, 2x kliknite na textúru)
  3. Vyberte nástroj Select Select a označte podlahu miestnosti.
  4. V pohľade zboku (Side (x/z)) alebo spredu (Front (y/z)) túto podlahu zväčšite, takže bude 128 jednotiek hrubá.

  5. Floor

  6. Kliknite na nástroj Clipping Tool clip, a rozrežte podlahu na polovicu, (potiahnite čiaru cez celý brush : zhora-dole, v pohľade zboku, klikajte na ikonu Clip tool kým obidve strany podlahy nie sú biele, potom stlačte Enter.

  7. clipfloor

  8. Urobte priestor o šírke 128 jednotiek (alebo viac) medzi dvoma rozdelenými brushmi.

  9. space

  10. V pohľade Top (x/y) označte jeden z brushov podlahy. skopírujte ho (SHIFT a ťahajte). Predĺžte (alebo skráťte) tento brush aby zaplnil dieru a urobte ho 80 jednotiek vysoký, potom ho umiestnite navrch našej diery ako je to na obrázku :

  11. topbit

  12. Teraz tento brush skopírujte a premiestnite ho dole :

  13. botbit


    Teraz máte priestor kde môžete položiť brush s vodou.
  14. Môžete spraviť nový brush, alebo skopírovať (SHIFT a ťahať) jeden z brushov podlahy, tak aby zaplnil prázdny priestor.
  15. S ešte označeným novým brushom si otvorte texture browser a nájdite textúru Nodraw, 2x na ňu kliknite, potom kliknite na ikonu Apply current texture applytext. Toto bude váš vodný brush, na všetkých stranách musí mať textúru NoDraw, okrem tej vrchnej, kde bude textúra vody.
  16. Uistite sa, že nič nie je označené (Esc) a otvorte nástroj Face edit tool. Kliknite browse a napíšte water do políčka Filter.
    Nájdite a kliknite 2x na textúru nature/water_canals_water_clear.
  17. Uistite sa, že je nastavené Mode: Apply (texture and values) a kliknite ľavou myšou na vrchnú časť brushu (toho ktorý bude predstavovať vodu) v 3d pohľade.
  18. Aby nezačínala voda hneď pri podlahe, označte brush s vodou a v pohľade zboku (side (x/z)) ho stiahnite dole o 16 jednotiek.

  19. lip

  20. Všimnite si, že spodok vodného brushu ústi do otvoreného priestoru. Takže spravte brush, ktorý bude na spodku vodého brushu (aplikujte naňho nejakú textúru tehly).

  21. topseal


    bottseal

  22. Otvorte nástroj Face edit, zapnite Mode: Lift and select a v 3d pohľade kliknite na textúru podlahy, potom pravým tlačítkom na všetky štyri okraje našeho bazéna.

  23. liptex

  24. Kliknite na nástroj Entity tool enttool a v položke Objects vyberte entitu Env_cubemap.

  25. envcube

    Env_cubemap - veľmi jednoducho povedané - táto entita sa používa na to, aby mali rôzne povrchy na to určené (voda, kov a iné) odlesky a odrazy. Entita Env_cubemap zapína týmto textúram ich lesklosť. Viac info o Env_cubemaps môžete nájsť na tomto fóre (ENG)
  26. Vložte ju do stredu nad vodu, 64 jednotiek od povrchu. Stlačte ALT+Enter, otvorí sa okno s Properties.
  27. Kliknite na Brush faces a vyberte pomocou Pick... v 3d okne (kurzor sa zmení na kvapátko), ľavým tlačítkom kliknite na textúru vody. (Toto povie entite Env_cubemap, aby bol špecifikovaný povrch lesklý)
  28. Taktiež môžte do mapy položiť entitu Water_lod_control. Táto entita zabezpečuje, že z rôznych vzdialeností sa zmení pekná voda na škaredšiu, čím hru trochu zoptimalizujeme a pomôže to aj pre staršie grafické karty.
  29. Do mapy pridajte pár entít svetla : Light. (entita cube_map inak nebude fungovať)
  30. Skompilujte mapu.
  31. Ak sa hra spustí napíšte do konzoly (klávesa ~) Buildcubemaps. Toto zabezpečí, že mapa použitá v hre (.bsp súbor) použije entitu Env_cubemap. Po tom ako preblikne pár obrázkov znovu spustite (reload) svoju mapu (napíšte restart do konzoly)
  32. Pre zapnutie konzoly (console) musíme niečo nastaviť v Hammeri. Kliknite na ikonu run map runmap a v políčku Additional parameters napíšte -dev -console. Potom ak ste v hre stlačte klávesu ~ a máte otvorenú konzolu kde môžete písať rôzne príkazy, ako napríklad náš príkaz buildcubemaps.


Súbor z tohoto tutoriálu si môžete stiahnuť tu.

Translated from : http://www.halfwit-2.com

 

Napísať otázku k tutoriálu

Meno: Dátum:
Kontrolný kód : 5 + sedem =
 
Autor : Matyas
6.04.2010 - 14:38
Ahoj, mám problém. Udělám mapu, do ní jsem dal řeku. To by bylo v pořádku, ale jak mám udělat aby voda někam proudila, strhla hráče a všechny objekty v ní ? Nebo stojatá voda, udělal jsem vodní nádrž. Měla v ní plavat jedna krabice. Tak jsem ji tam dal, ve vodě byla, ale nehýbala se. Když jsem do ní drcnul, začala se hýbat po vodě, ale za chvíli zas zastavila a ztuhla, jako by nebyla ve vodě. Jak to mám udělat, aby tam ty objekty nezamrzli ? Ubírá to na realitě.